Información de Cursos

CEPADE Universidad Politécnica de Madrid

SAM - SALES MANAGEMENT (GESTIÓN DE VENTAS).

Duración: marzo - junio
Modalidad: Online
Precio: 510 Euros

PRESENTACION DEL CURSO.

Who it is for?

Future SME’s CEOs, Managing Directors, Sales and Marketing Managers, Divisional Managers with sales teams and/or KAM responsibility. In general, any manager that may shortly “jump” from direct sales to sales management.

OBJETIVOS DEL CURSO.

  • Understand (“believe”) the key facts that make sales the center of a business organization.
  • Managing the salesforce: how to create (selection, recruitment), organize (teams, territories) , coach and compensate the sales team.
  • Ability to develop a sales strategy (revenue-profit, sales quotas, strategic accounts, tactical customers)
  • Develop customer service skills that will improve sales performance and results.
  • Effectively execute / recognize leadership in sales management.
  • And many others.

TEMARIO DEL CURSO.

  1. The sales cycle. Why sales are relevant.
  2. Managing the salesforce: Creating, Organizing, Coaching, Compensating and Fidelizing.
  3. Strategic account management.
  4. Being Customer – centered. How to improve customer returns based on service.
  5. Sales negotiations.
  6. Leadership in sales management.

Both the whole course documentation and the monitoring of the tutorials along with the final exam will be conducted in English. The level required is Advanced.

PRECIO DEL CURSO.

Los precios indicados son válidos para alumnos residentes en España.

Matriculación en el Curso.

Lo puede hacer por alguna de las dos vías siguientes:

 

Instituciones Asociadas

Dada nuestra marcada vocación internacional y que operamos en un ámbito global mantenemos desde el año 1994 acuerdos con distintas Instituciones Asociadas en varios países.

Estas Instituciones Asociadas se encargan de la comercialización, gestión administrativa, exámenes y atención a los alumnos en su país. La responsabilidad académica en todo momento es de CEPADE – Universidad Politécnica de Madrid.

Angola
Argentina
Brasil
Colombia
Cabo Verde
Rep. Dominicana
Macau
México
Mozambique
Perú
Portugal
Sao Tome y Prín
Uruguay

 

Datos para el pago por transferencia

FUNDACIÓN GENERAL DE LA UNIVERSIDAD POLITÉCNICA DE MADRID (CEPADE)

C/C del Banco Santander: ES47 / 0049 / 5150 / 15 / 2716070127

SWIFT: BSCHESMM

Dirección: Banco Santander. Avenida Reina Victoria 70, 28003 Madrid

En caso de necesitar factura solicitar indicando los datos necesarios al Departamento de Contabilidad en el email facturas@cepade.es.

PROFESORES DEL CURSO.

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RAFAEL NEGRO VALDECANTOS

Director de Marketing y Ventas de Neo Advertising y Director de ASESICA, una consultora especializada en Digital Signage (Cartelería Digital). Ocupa la plaza de Profesor Asociado (Gestión de Marketing) en la Facultad de Económicas de la Universidad Autónoma de Madrid. Es Ingeniero de Telecomunicación por la UPM, PDG por el IESE y Diplomado en Administración de Empresas por CEPADE. En el mundo empresarial ha ocupado varias posiciones a nivel de Comité de Dirección, siendo Directivo de UNISYS España, del Grupo Telefónica en Atento y de la empresa de Digital Signage John Ryan Intl.

Sales and Marketing Director at Neo Advertising Spain and CEO of Asesica, a Digital Signage consultancy. He is a Lecturer (Marketing Management) at the Faculty of Economics in the Autonomous University of Madrid. Holds an Engineering degree (Telecommunications) by the UPM, a PDG by IESE and a Diploma in Business Administration by CEPADE. In the corporate world, has occupied C-level assignments at UNISYS Spain, the Telefonica Group at Atento and at the Digital Signage consultancy John Ryan Intl.


METODOLOGÍA DEL CURSO.

Both the whole course documentation and the monitoring of the tutorials along with the final exam will be conducted in English. The level required is Advanced.

On-line discussion and debate: Participants will discuss and debate on-line a case that will be used throughout the program. This will clearly establish the need for methodologies that support marketing decisions .

Individual Study: The text book , the teacher papers, avalibale videos and your owun reserach are required to have an academical framework.

Practice: Practice with tools and methodologies, applying them to the case and presenting their application for debate and discussion will build confidence and know-how of each participant.

 

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CEPADE / UNIVERSIDAD POLITÉCNICA DE MADRID

CEPADE es el Centro de Estudios de Postgrado de Administración de Empresas de la Universidad Politécnica de Madrid que imparte Cursos de Formación Continua, Programas Experto y Programas Master online. Con más de 200 Programas y Cursos en 9 áreas de especialización. CEPADE otorga Títulos Propios de Postgrado de la Universidad Politécnica de Madrid (UPM).

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  • CEPADE
  • Dr. Federico Rubio y Galí, 11 28039. Madrid
  • Teléf:   +34 91 456 27 95
  • Email:  infocepade@cepade.es